Pagina's

zaterdag 4 februari 2012

Om het wachten te verzachten ... Congo op Canvas

Ieder van ons is ondertussen aan de slag gegaan om zijn valies Congo-tibel te maken. Ikzelf heb vorige week, na de vakbondsactie op 't Zand in Brugge, mijn lijstje meegenomen om te zoeken naar insectenwerende gels, zonnebescherming, lippenbalsems, ... De verkoopsters van het plaatselijk Kruidvat keken me bedenkelijk aan en zullen mijn tropische koopwoede in deze koude temperaturen op hun manier geïnterpreteerd hebben ...
Maar kom, op een laatste inenting na (Hepatitis), en een bezoek aan de apotheker (multispectrum antibioticum), is deze jongen er klaar voor ...
Nog veertien dagen wachten ...
Gelukkig las ik gisteren in mijn krant dat ik me in die tijd ook nog wat kan inleven op onze reis via de televisie. Twee tips voor de volgende twee weken (allebei op Canvas):


volgende donderdag 09/02 23:35 (lang leve de recorder): VAN CHINA NAAR CONGO
Documentaire over de cultuurclash tussen twee mannen, Lao Yang uit China, en Eddy is Congolees. Ze werken allebei voor de Chinese Railway Engineering Company. Lao Yang is verantwoordelijk voor de bouw van een weg in Congo. Eddy is zijn tolk. Ze moeten samenwerken in een land met een heel speciale manier van zaken doen.
vanaf dinsdag 14/02: NONKEL PATER (na eerder uitstel)
Documentaire reeks met verhalen van  missionarissen in "de Congo".




Geen opmerkingen:

Een reactie posten